Yksi Screenforcen kansainvälisistä verkostoista on Global TV Group, joka on perustettu vuonna 2013.
Global TV Group yhdistää kaupallisen television puolestapuhujia Euroopasta, Yhdysvalloista, Kanadasta, Australiasta ja Latinalaisesta Amerikasta.
Global TV Groupin tehtävä on pitää mainostajat, toimittajat, tekniikkagurut, toimistot ja muut alan toimijat ajan tasalla television kehityksestä. Global TV Group tuottaa kansainvälistä tietoa ja murtaa tv-myyttejä, jotka usein perustuvat vanhentuneeseen ja virheelliseen tietoon.
Global TV Group tuottaa vuosittain Global TV Deckin, joka on satojen kalvojen tutkimuspaketti television katselusta ja mainonnan vaikuttavuudesta eri maissa.
Vuosittain päivitettävä kalvosetti on erityisen arvokas mainostajille nopeasti muuttuvassa mediaympäristössä. Se koostaa yhteen kymmeniä luotettavia lähteitä eri puolilta maailmaa. Suomesta mukana on ollut muun muassa Screenforcen ja Finnpanelin tuottamia lukuja.
Fakta: Global TV Group
- Markkinat: Eurooppa, USA, Kanada, Australia ja Latinalainen Amerikka
- Jäsenet: egta (international), AKTV (CZ), Centro Internacional Television Abierta (LATAM), FCP (IT), ReklamKraft (SE), Screenforce (DACH, NL, FI), SNPTV (FR), Thinkbox (UK), ThinkTV (AU), thinktv (CA), The VAB (US)
- Yhteistyön luonne: tv:n edistäminen, parhaiden käytäntöjen jakaminen
- Nettisivut: http://www.theglobaltvgroup.com/