Elämme median murroksen aikaa. Globaalien suoratoistopalveluiden rakenteet muuttuvat nopeasti ja tilaajamallit ovat ennenäkemättömässä murroksessa. Suoratoistomarkkinan tilaajamäärien saturoituessa yhtiöt ovat siirtyneet tarjoamaan myös mainosrahoitteisia tilausmalleja, joka tulee johtamaan tulevaisuudessa suoratoistomainonnan selkeään kasvuun.
Vuosittaisessa raportissa on luvassa on myös faktaa television vaikuttavuudesta ja huomaamisesta.
Mainonnan huomaaminen on entistä tärkeämpää. Brändien on yhä haastavampaa päästä toivottuihin tuloksiin mainonnalla, koska kuluttajat valikoivat entistä tarkemmin mihin huomionsa suuntaavat. Mainostajan näkökulmasta televisiomainonta kiinnittää katsojan huomion erityisen tehokkaasti, ja huomio säilyy pidempään verrattuna muihin medioihin.
Vaikka kilpailu ihmisten vapaa-ajan käytöstä käy edelleen kiivaana, kasvoi kaupallisen television osuus viime vuonna kokonaiskatselusta. Finnpanelin tilastojen mukaan suomalaiset viihtyivät vuonna 2023 television ääressä pitkään: televisiota katsottiin keskimäärin 3 tuntia 31 minuuttia päivässä, josta valtaosa (2h 28min) vierähti tv-kanavien parissa.
Kiinnostava ja ajankohtainen suomalaista tv-toimialaa käsittelevä raportti avaa suomalaisen kaupallisen television kuulumiset. Nyt kaikki tuoreet tiedot ja luvut Kaupallinen televisio Suomessa 2023 -julkaisusta. Raportista on myös englanninkielinen versio saatavilla!Download here for the english version!
Lataa tästä!