Korona muuttaa TV:n katselua – katso tuoreimmat luvut päivittyvästä raportista (päivitetty 28.4.2020).
 
 Television päivätavoittavuus on kasvanut 7,4% edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Viikolla 16/2020 TV:n päivätavoittavuus oli 71,9% (4+).
 

Tilastoissa näkyy, että  suomalaiset viettävät TV:n parissa entistä enemmän aikaa, peräti 3h 13min päivittäin. Tämä on peräti 44 minuuttia enemmän kuin viime vuonna (vko 16/2019 vs vko 16/2020).

Kaupallisten kanavien päiväkohtainen katseluaika kasvoi edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna  6,8%  4+ kohderyhmässä ja 7,7%  25-54 -vuotiaiden kohderyhmässä.

 

Viikoittainen poikkeusajan katseluraportti:

 

Viikko 16

TV yhteensä päivätavoittavuus

Viikko 16/2019

Viikko 16/2020

Kaikki 4+

64,5%

71,9%

25-54

64,6%

73,4%

TV kaupalliset päivätavoittavuus

Viikko 16/2019

Viikko 16/2020

Kaikki 4+

56,4%

63,2%

25-54

57,7%

65,4%

 

korona vko 16

 

Lähde: Finnpanel Oy, TV -mittaritutkimus, 4+, vko 16/2019 ja 16/2020

 

Menestyneitä ohjelmia:

  • MTV3:n uutis- ja ajankohtaisohjelmat tavoittivat viikon 16 aikana kolme miljoonaa suomalaista, mikä on 0,5 miljoonaa enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Parhaimmillaan Kymmenen uutisten lähetykset saivat keskikatsojamääräksi lähes 900 000 suomalaista.
  • Masked Singer Suomi tavoitti kaikkiaan 1,74 miljoonaa ja keskikatsojamäärä oli yhteensä 1,49 miljoonaa suomalaista. Ohjelma on ainoa viihdeohjelma, jota katsoi suorana TV:stä miljoona suomalaista.

SeitsemanUutiset_007


  • Tietoviisaiden lempiohjelma Haluatko miljonääriksi? kerää viikonloppuisin fanijoukkueensa television ääreen ja tavoittaa viikoittain yli miljoonaa katsojaa.
  • Rikkaat ja rahattomat -sarjassa kahdesta eri varallisuusluokasta tulevat perheet vaihtavat elämänsä viikoksi. Sarja on herättänyt kiinnostusta ja jakso 5 tavoitti 770 000 katsojaa.

haluatko_miljonaariksi_kausi_9_promo_jaajo_linnonmaa_15_kuvaaja_saku_tiainen


  • Katsojat ovat löytäneet kulttimaineeseen nousseen Unelmahäät-sarjan kolmannen tuotantokauden jaksojen ääreen niin Discovery Finlandin suoratoistopalvelu Dplayssa kuin TV5:llakin. Uuden kauden jaksot ovat jälleen kerran puhuttaneet ja ihmetyttäneet katsojia myös sosiaalisen median puolella. Viikolla 16 luksushäitä juhlittiin Vanajanlinnassa. Kyseinen jakso tavoitti 241 000 silmäparia keskikatsojamäärän ollessa 153 000.**

    Ninni ja Jouni-2-kuvaaja_Vesa_Marjanen

 

Lähde: Finnpanel Oy, Total TV-mittaritutkimus 13.4.-19.4.2020, 3+.

 Tavoittavuus = vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua.

** Lähde: Finnpanel Oy TV-mittaritutkimus 13.4.-19.4.2020, 4+.

 

Viikon katsotuimmat lähetykset kanavittain https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/top/viimeisin/

 

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!