Parhaat Sekunnit-kilpailu

Parhaat Sekunnit on Screenforce Finlandin, Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liiton (MTL) ja Mainostajien Liiton yhteinen tv-mainoskilpailu, joka on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. KPS oli vuoden 2016 loppuun saakka nimeltään Kuukauden Parhaat Sekunnit, ja sen toisena järjestäjänä oli MTV Oy. Nyt tammikuusta 2019 lähtien kilpailu tunnetaan nimellä Parhaat Sekunnit.

PS-kilpailun filmisarjaan ovat tähän mennessä osallistuneet automaattisesti kaikki MTV3:lla, AVAlla ja Subilla valintakauden aikana ensiesitetyt mainokset. Vuoden 2017 alusta kilpailu laajeni koskemaan kaikkia kaupallisilla televisiokanavilla esitettyjä mainoksia, jotka on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Nykyään MTV:n kanavien lisäksi myös Nelonen Median, Discovery International Channelsin sekä Fox Networks Groupin kanavilla esitetyt mainokset voi ilmoittaa kisaan mukaan. Joka kaudella tuomaristo valitsee viisi parasta mainosspottia, joista koostetaan vuoden 15 parhaan mainosspotin shortlist. Tästä shortlistasta valitaan koko vuoden voittaja. Kausittainen tuomaristo koostuu kahdeksasta mainosalan ammattilaisesta. Koko vuoden voittajan päättää Voitto-gaalan tuomaristo ja voittaja myös julkistetaan gaalassa.

Ilmoittautuminen kilpailuun

Tähän asti kilpailuun ovat osallistuneet automaattisesti kaikki MTV:n kanavilla esitetyt mainokset. Uudistuksen myötä työt pitää erikseen ilmoittaa kilpailuun. Ilmoittautuminen tapahtuu spotteja kanaville toimitettaessa. Spotgate–palveluun on tehty erillinen ilmoittautumisruutu, jonka merkitsemällä työ osallistuu Parhaat Sekunnit -kisaan. Tämän lisäksi jokaisen osallistujan tulee täyttää kilpailulomake, jonka löydät täältä. Kilpailuun osallistuminen maksaa 150 euroa + ALV per mainosspotti tai mikäli ilmoitat kilpailuun mainossarjan, tulee koko sarjan hinnaksi 200 euroa + ALV.

Kilpailujaksoja on kolme: tammi-huhtikuu, touko-elokuu, ja syys-joulukuu.

Kilpailun säännöt löydät täältä

 Lisätiedot kilpailusta:

Anna Lujanen, anna.lujanen@screenforce.fi,
puh 040 5274734

Inka Luomanmäki, inka.luomanmaki@screenforce.fi,
puh 040 165 7010

Voittajat 2018

Pelastusarmeija – Yksin

Kauden parhaat sekunnit –mainosfilmikilpailuun osallistuneesta kesäkauden 260 ehdokkaasta voittajaksi on valittu tunnelmaltaan apokalyptinen Pelastusarmeijan ”Yksin”-mainosfilmi. Tuomariston mukaan yksinjäämisen fiilis on kuvauksellisesti osattu näyttää onnistuneesti ja koko mainoksen tuotantoarvot ovat brilliantit. ”Pelastusarmeija näkee työssään päivittäin ihmisiä, joiden elämä on suistunut raiteiltaan jonkin yksittäisen tapahtuman, esimerkiksi irtisanomisen tai sairastumisen seurauksena. Usein tämä johtaa syrjäytymiseen. Syrjäytyminen on sitä,

Oikotie – Prize Fighter

Alkuvuoden 2018 Kauden parhaat sekunnit –kilpailun voittajaksi valittiin 400 mainoksen joukosta Oikotien Prize Fighter, joka jatkaa Oikotien tuttua ”Kun aika on” –sarjaa. Tuomariston mukaan voittaja on rohkea ja elokuvallisesti toteutettu tarinallinen mainosfilmi, jossa on myös hienosti tunnistettavaa brändäystä. ”Kun aika on” -konseptin ajatuksena on tarjota ihmisille apua suurissa elämänmuutoksissa ja valintatilanteissa. Jokaisessa tekemässämme kampanjassa olemme