Lopettaisimmeko jo jargonin puhumisen?

Olin aikoinaan teleoperaattorilla töissä. Suuri osa kommunikoinnista, varsinkin sisäisissä palavereissa, muodostui lyhenteistä, alan termistöstä, ammattislangista tai muuten vaan keksityistä lyhenteistä. Minulla meni rehellisesti puhuen vuosi vain sanaston opetteluun.

Televisio on samassa sopassa. Lyhenteitä on enemmän kuin kukaan jaksaa muistaa, ja pidetään tiukasti kiinni termeistä. Lineaarinen televisio, SVOD, VOD, suoratoistopalvelut ja ajassa siirretty katsominen ovat kaikki alan slangia. Voitaisiinko näistä jo päästää irti ja puhua vain televisiosta?

Tässä on Forbesin ansiokas pohdinta raja-aitojen kaatumisesta ja kielenkäytön muutoksesta, jotka väistämättä tulevat johtamaan televisiomainonnan muutokseen ja ajatuksiin siitä, miten me puhumme televisiomainonnasta jatkossa.

 

 

Ajankohtaista