Huuto.net – Huugon heila

 

Kesäkauden Kauden parhaat sekunnit –kilpailuun osallistuneesta 200 ehdokkaasta voittajaksi valittiin Huuto.netin Huugon heila –mainosfilmi, jonka pääosassa oli karvainen Huugo-koira.

Tuomariston perustelut: ”Voittajaksi nousseen spotin taustalla voi aistia laadukkaan käsikirjoituksen, josta ammattitaitoisella ohjauksella ja hauskalla, karvaisella castingilla syntyi tarina, joka tuo mainostajan sanoman esiin viihdyttävällä, hieman absurdilla tavalla ja nostaa palvelun merkityksen jopa realismia suuremmaksi.”

 

 

”Ajatus ”Huugon heilasta” lähti tarpeesta tehdä Huuto.netille kestävä ja monistettava kampanjakonsepti jatkuvaan mainontaan. Päätimme lähteä kertomaan tarinaa tunnistettavan hahmon kautta. Näin syntyi idea Huudon maskotista, Huugo-koirasta, joka perustui edelliskesän Facebook-kampanjan pidettyyn koirahahmoon”, kertoo Huuto.netin takana olevan Sanoma Media Finlandin Marketing Analyst, Juho Laatikainen.

Huugon heila –kampanjan tavoitteena oli tehdä muistettavaa mainontaa ja vahvistaa mielikuvaa Huuto.netistä Suomen kattavimpana markkinapaikkana.

”Mainonnan on erotuttava joukosta, jotta se huomataan ja pysymme vahvasti kuluttajien mielessä. Kokonaisuutena sympaattinen Huugo-hahmo ja mainosfilmin loistava toteutus jättivät tehokkaasti muistijäljen henkilöiden mieleen, jotka käyvät Huudossa kauppaa tekivät he sen huutokaupalla tai osta heti-toiminnon kautta”, jatkaa Laatikainen.

Huugon heila –mainosfilmi on osana Huuto.netin markkinoinnin kokonaiskonseptia, jolla viestitään esimerkkien kautta Huuto.netin tuotevalikoiman laajuutta ja ostamisen helppoutta. TV-kampanjaa tukevassa taktisessa mainonnassa korostetaan markkinoinnin ajankohtaisia aiheita, kuten vertaiskaupan sesonkeja.

TV-mainonta on Laatikaisen kokemuksen perusteella kuitenkin edelleen tehokkain tapa saavuttaa samalla kertaa koko Huuto.netin laaja kohdeyleisö. ”Television suuren peiton ja korkealaatuisen, rohkean mainosmateriaalin avulla pystymme vaikuttamaan Huuto.netin tunnettuuteen kustannustehokkaimmalla tavalla”, sanoo Laatikainen.

Huugon heila –mainosfilmin suunnitteli mainostoimisto Bob The Robot ja tuotannosta vastasi Lucy Loves Stories.

 

Kilpailun tuomaristo:

 

Shortlista:

 

Voittaja:

HUUTO.NET – HUUGON HEILA

Mainostaja: SANOMA MEDIA FINLAND / HUUTO.NET
Marketing Analyst, eCommerce JUHO LAATIKAINEN/SANOMA DIGITAL

Mainostoimisto: BOB THE ROBOT
Suunnittelija HELMI KORPINEN
Suunnittelija TUUKKA PAIKKARI
Luova johtaja ANU IGONI
Asiakkuusjohtaja KAIJA ROSSI
Projektipäällikkö MARKO JUUTI

Tuotantoyhtiö: LUCY LOVES STORIES
Producer MARKO ANTILA
Director RANE TIUKKANEN
Director of Photography DANIEL LINDHOLM
Editor JOHANNES SALONEN
Sound Design MARKO VENTOLA/HUMINA
Colorist HENRI PULLA