KPS-kilpailu eli Kauden Parhaat Sekunnit

Kauden Parhaat Sekunnit on Screenforce Finlandin ja Markkinoinnin, Teknologian ja Luovuuden Liiton (MTL) yhteinen tv-mainoskilpailu, joka on palkinnut ajankohtaista, idealtaan ja toteutukseltaan onnistunutta tv-mainontaa vuodesta 1994 lähtien. KPS oli vuoden 2016 loppuun saakka nimeltään Kuukauden Parhaat Sekunnit, ja sen toisena järjestäjänä oli MTV Oy.

KPS-kilpailun filmisarjaan ovat tähän mennessä osallistuneet automaattisesti kaikki MTV3:lla, AVAlla ja Subilla valintakauden aikana ensiesitetyt mainokset. Vuoden 2017 alusta kilpailu laajeni koskemaan kaikkia kaupallisilla televisiokanavilla esitettyjä mainoksia, jotka on ilmoitettu mukaan kilpailuun. Nykyään MTV:n kanavien lisäksi myös Nelonen Median, Discovery International Channelsin sekä Fox Networks Groupin kanavilla esitetyt mainokset voi ilmoittaa kisaan mukaan. Voittajat valitsee vaihtuva, viidestä alan asiantuntijasta koostuva raati kolmesti vuodessa.

 

Ilmoittautuminen kilpailuun

Tähän asti kilpailuun ovat osallistuneet automaattisesti kaikki MTV:n kanavilla esitetyt mainokset. Uudistuksen myötä työt pitää erikseen ilmoittaa kilpailuun. Ilmoittautuminen tapahtuu spotteja kanaville toimitettaessa. Spotgate–palveluun on tehty erillinen ilmoittautumisruutu, jonka merkitsemällä työ osallistuu Kauden Parhaat Sekunnit -kisaan. Kilpailuun ilmoittaminen on maksutonta.

Kilpailujaksoja on kolme: tammi-huhtikuu, touko-elokuu, ja syys-joulukuu.

 

Lisätiedot kilpailusta:

Sanna Wester, sanna.wester@screenforce.fi,
puh 040 754 4584

Inka Luomanmäki, inka.luomanmaki@screenforce.fi,
puh 040 165 7010

Voittajat 2017

Huuto.net – Huugon heila

  Kesäkauden Kauden parhaat sekunnit –kilpailuun osallistuneesta 200 ehdokkaasta voittajaksi valittiin Huuto.netin Huugon heila –mainosfilmi, jonka pääosassa oli karvainen Huugo-koira. Tuomariston perustelut: ”Voittajaksi nousseen spotin taustalla voi aistia laadukkaan käsikirjoituksen, josta ammattitaitoisella ohjauksella ja hauskalla, karvaisella castingilla syntyi tarina, joka tuo mainostajan sanoman esiin viihdyttävällä, hieman absurdilla tavalla ja nostaa palvelun merkityksen jopa realismia suuremmaksi.”

Kekkilä: Puutarhassa kaikki on hyvin

Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi voitti uudistuneen Kauden Parhaat Sekunnit -kilpailun tammi-huhtikuun 2017 osion. Raadin perustelut: ”Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi on ajankohtainen ja yllättävä. Mainostettavat tuotteet ovat läsnä, mutta tarjoavat katsojalle oivaltamisen ilon. Mainoksessa on tyylipuhdas, uniikki ja omaperäinen toteutus, jolle musiikki luo sielun ja sydämen.” Puutarhassa kaikki on hyvin -kampanjan tavoitteena

Voittajat 2016

Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé

Tokmannin Herra Tokmanni ja Sebastian Très-Aimé -mainosfilmi voitti loppuvuoden 2016 Kuukauden Parhaat Sekunnit -mainosfilmikilpailun.