Kauden Parhaat Sekunnit: Puutarhassa kaikki on hyvin

Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi voitti uudistuneen Kauden Parhaat Sekunnit -kilpailun tammi-huhtikuun 2017 osion.

Klikkaa kuvaa ja katso spotti!

Raadin perustelut: ”Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainosfilmi on ajankohtainen ja yllättävä. Mainostettavat tuotteet ovat läsnä, mutta tarjoavat katsojalle oivaltamisen ilon. Mainoksessa on tyylipuhdas, uniikki ja omaperäinen toteutus, jolle musiikki luo sielun ja sydämen.”

 

Puutarhassa kaikki on hyvin -kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Kekkilän brändiä, kirkastaa sanomaa, vaikuttaa positiivisesti tuotteiden myyntiin sekä innostaa ihmisiä puutarhanhoidon pariin.

Kekkilän tehtävä on jakaa kasvamisen iloa. Markkinointiviestintämme lähtökohtana on viherkaipuu ja ihmisen halu päästä yhteyteen luonnon kanssa. Haluamme, että mahdollisimman moni löytää iloa elämäänsä puutarhanhoidon ja oman ruuan kasvattamisen kautta. Puutarhassa kaikki on hyvin -sloganimme kiteyttää viestimme”, kertoo Kekkilän Head of Brand and Communications Nina Kinnunen.

Myös asiakkaat ottivat Kekkilän Puutarhassa kaikki on hyvin -mainoksen heti omakseen.

”Saamamme palaute on ollut uskomattoman hyvää. Niin filmin tunnelmaa, siinä esiintyneitä ihania poikia, kappaletta, latinan kielen käyttöä ja itse mainoksen tarinaa on kiitetty vuolaasti. Me selvästi kosketimme ihmisiä tuomalle esiin viherkaipuun, jota ei ole helppoa sanoin kuvata, mutta jonka moni tunnistaa”, kertoo Kinnunen.

Kekkilä hyödyntää TV-mainontaa aina, kun yrityksellä on vahva ja tärkeä tarina kerrottavana. Myös tässä kampanjassa tv-mainonnalla oli keskeinen rooli.

”Puutarhassa kaikki on hyvin -mainos kiteyttää koko brändimme ytimen – kaiken sen mitä me olemme ja mitä me haluamme ihmisille tarjota. Mikään muu mainosmuoto ei olisi välittänyt sanomaamme yhtä tehokkaasti. Tämä kampanja osoitti meille, että televisio on edelleen Suomessa medioiden ykkönen”, Nina Kinnunen kertoo.

Puutarhassa kaikki on hyvin -mainoksen suunnittelusta vastasi mainostoimisto Folk Finland ja tuotannosta Otto Production. Mediatoimistona toimi Carat Finland.

Olemme syvästi kiitollisia kumppanillemme mainostoimisto Folkille, Otto Productionille sekä ohjaaja Jappe Päiviselle siitä, että tämä filmi toteutui juuri tällaisena. Suomesta löytyy mahtavaa ammattitaitoa, jolla pystytään tekemään kansainvälisen tason toteutuksia”, Nina Kinnunen kiittelee.

Kilpailun raati:

  • Minna Andersson, Dentsu Aegis Network
  • Tiina Tähtinen, DDB Helsinki Oy
  • Katja Himanen, Mainostoimisto Smoy Oy
  • Antti Mäki, GroupM
  • Sakari Kemppainen, Mainostoimisto Siberia Oy

 

Shortlista:

  • Mainostaja: Oikotie -Työpaikat
  • Mainostaja: Instrumentarium – Totuus Paljastuu

 

Puutarhassa kaikki on hyvin

Kekkilä Oy

 

Tekijät:

Mainostaja: KEKKILÄ

Head of Brand and Communications NINA KINNUNEN

Trade Marketing Specialist MARI KAARTOKALLIO

 

Mainostoimisto: FOLK FINLAND

Creative Director & Art Director PAULA ORRE

Copywriter LILLI LOIRI-SEPPÄ

Account Director MARJA VATTULAINEN

Project Manager PÄIVI JUUSOLA

Strategist JAANA HAAPALA

Creative CEO TOMMI LAIHO

 

Tuotantoyhtiö: OTTO PRODUCTION

Producer ARI LAITINEN

Director JAPPE PÄIVINEN

Director of Photography TUOMO VIRTANEN

Editor ANTONY BENTLEY

Sound Design TIMO ANTTILA

Colorist TIMO LUOMANEN

 

Mediatoimisto: CARAT FINLAND

Media Specialist JANNE HONKANEN

Strategic Planner TAPIO HEIKINHEIMO

Account Director JOHANNA LEHTONEN

Ajankohtaista