Kesko palkittiin tämän vuoden Voitto-gaalassa Vuoden Mainostajana. Palkinnosta päätti Screenforcen hallitus, joka perusteli päätöstään sillä, että Kesko hallitsee brändinsä sävyn esimerkillisesti. Brändi on pitänyt oman linjansa ja panostanut markkinointiin liikkuvaa kuvaa vahvasti hyödyntäen.

”He ovat arjessamme mukana, tunnistettavasti ja riittävästi. Mainosfilmit, joita he tuottavat, ovat huipputasoa ja suomalaisen osaamisen taidonnäytteitä”, totesi Screenforce Finlandin toiminnanjohtaja Anna Lujanen.

Keskolta kerrotaan, että he ottavat huomionosoituksen vastaan iloisina ja nöyrinä. Erityisesti he haluaa painotta sanaa ”me”.

”Yhteistyön tulostahan tämä on: taustalla on loistava tiimimme Keskon sisällä kaikilla kolmella toimialallamme sekä tietysti avainkumppanimme yhdessä meidän kanssamme”, sanoo päivittäistavarakaupan markkinointijohtaja Pekka Tola.

Miten Kesko on sitten hyödyntänyt televisiota omassa mainonnassaan?

”Isommissa markkinointikampanjoissamme TV toimii usein vahvassakin roolissa. Tällöin kampanja saatetaan rakentaa TV:n peiton osalta maksimaalisesti ja muita kanavia hyödynnetään täydentämään ja monipuolistamaan yleisöjä tai tuomaan viestiin eri kulmia”, selventää Tola.

TV on Tolan mukaan Keskolle tärkeä mainoskanava, koska päivittäistavarakauppa on vahvasti volyymibisnestä.

”TV on erittäin tavoittava media, kun halutaan välittää avainviestit tehokkaasti suurelle joukolle joko nykyisiä tai potentiaalisia asiakkaitamme. TV:ssä toimii vahvasti myös pidempi, tarinallisempi mainonta. Siksi useat brändimme eri toimialoilta hyödyntävät TV-mainontaa niin taktiseen kuin brändiä enemmän rakentavaan mainontaan”, kertoo Tola.

TV-mainonnalla pyritään Tolan mukaan etenkin tavoitteita tukeviin mielikuviin.

”Tavoitteenamme on olla inspiroiva ja vastuullinen arjen kumppani ja pyrimme kampanjoinnillamme rakentamaan tätä mielikuvaa. Laatu on meille tärkeä arvo ja toivomme kaiken tekemisemme huokuvan sitä”, Tola kertoo.

Entä mainonnan metriikat? Kampanjoiden tulokset mitataan Tolan mukaan aina johdonmukaisesti.

”Näinä tiedolla johtamisen aikoina lienee jo itsestäänselvyys, että tavoitteenamme on jatkuva kehittyminen ja ketterä oppiminen dataan pohjautuen. Kampanjamittausten valossa TV:llä on edelleen vahva vaikutus tavoittelemiemme viestien läpimenon takaajana”, Tola kiteyttää.

Katso kaikki Voitto-gaalan 2022 voittajat.

Kuinka tehdä vaikuttavaa TV-mainontaa? Lataa tästä maksuton opas.

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!