Maaliskuun alussa juhlittu Voitto-gaala tarjosi jälleen katsauksen mainoselokuvamaailman kirkkaimpiin tähtiin. Screenforce Finlandin hallitus palkitsi gaalassa Vuoden Mainostajana DNA:n. Hallitus antoi kiitosta, että DNA on pitänyt vuosia johdonmukaisesti oman linjansa ja panostanut markkinointiin vahvasti ja pitkäjänteisesti liikkuvan kuvan tuella. Brändin näkyvyys tv-kanavilla on ollut kokonaisvaltaista ja jatkuvaa.
Vuoden Mainostajana palkittu DNA sai myös kiitosta joulun alla nähdystä Lahjakäärijä-kampanjastaan, joka keräsi laajasti huomiota erityisesti näkyvän tv-kampanjan myötä. Palkitun DNA:n Sinikka Alanne (Vice President, Marketing) korostaa hyvän tarinan merkitystä toimivassa tv-mainonnassa. Hänen mukaansa tarinat luovat tunnesiteen katsojiin ja erottavat brändin positiivisesti muista mainostajista. Lahjakäärijä-kampanja osoitti tämän tehon käytännössä. ”Kampanjan idea oli yksinkertaisesti loistava. Se hyödynsi DNA:n mainonnan luovaa kielikuvakonseptia oivaltavasti ja toi mukaan ajankohtaisen elementin, Lahjakäärijän eli Käärijän. Olemme saaneet kampanjasta pelkästään positiivista, jopa innostunutta palautetta. Ihmisten innostumisen kynnystä ei ole tänä päivänä helppoa ylittää mainonnalla ja siksi tämä palaute on tuntunut erityisen hienolta. Kampanja vaikutti selkeästi myös DNA:n tuotteiden ja palveluiden joulumyyntiin”, Alanne kertoo.
Menestyksekkään tv-mainonnan taustalla on aina selkeä viestintä ja johdonmukainen brändin esille tuonti. Lahjakäärijä-kampanja tarjoili DNA:n vahvat brändielementit selkeästi ja tunnistettavasti, sillä yritys haluaa olla läsnä ihmisten mielissä juuri silloin, kun tarve operaattoripalveluille syntyy. ”Tuotteidemme ja palveluidemme ostaminen ei tyypillisesti kuulu ihmisten jokapäiväisten hankintojen joukkoon, siksi on todella tärkeää, että DNA nousee ihmisten mieleen juuri silloin, kun tuotteille ja palveluille syntyy tarve,” Alanne toteaa.
DNA:n menestys televisiomainonnassa ei ole sattumaa, vaan tv-mainonta on yritykselle tärkeä väline, jonka avulla se voi tavoittaa laajasti eri asiakasryhmät ja rakentaa kuluttajille brändistään pitkän muistijäljen. Alanteen mukaan TV-mainonta toimii erinomaisesti kaikilla mittareilla, ja sen vahva synergiavaikutus muihin medioihin on arvioitu tarkalla analytiikalla. DNA:n menestys Vuoden Mainostajana sekä Lahjakäärijä-kampanjan positiivinen vastaanotto osoittavat, että luovuus, tarinankerronta ja strateginen mediavalinta ovat olennaisia tekijöitä menestyksekkäässä markkinoinnissa.