Korona muuttaa TV:n katselua – katso tuoreimmat luvut päivittyvästä raportista (päivitetty 11.5.2020).
Television päivätavoittavuus on kasvanut 4,7% edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Huhtikuussa/2020 TV:n päivätavoittavuus oli 71,5% (4+).
Tilastoissa näkyy, että suomalaiset viettävät TV:n parissa entistä enemmän aikaa, peräti 3h 10min päivittäin. Tämä on peräti 33 minuuttia enemmän kuin viime vuonna (vko huhtikuu/2019 vs. huhtikuu/2020).
Kaupallisten kanavien päiväkohtainen katseluaika kasvoi edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna 3,9% 4+ kohderyhmässä ja 4,3% 25-54 -vuotiaiden kohderyhmässä.
Huhtikuun poikkeusajan katseluraportti:
Lähde: Finnpanel Oy, TV -mittaritutkimus, 4+, huhtikuu/2020 ja huhtikuu/2020
Viikon katsotuimmat lähetykset kanavittain https://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko/top/viimeisin/
Screenforce
Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.