MTV:n ja Dagmarin Suomessa toteuttama tutkimus kertoo, että televisiomainonta tuo enemmän lisämyyntiä kuin mikään muu kanava. Tutkimus selvitti, mikä on mainonnan yhteys yrityksen myyntiin ja liiketoimintaan.
Tutkimus osoitti, että mediamainonta johtaa aina lisämyyntiin, mutta merkittävin vaikutus lisämyyntiin oli total tv -mainonnalla. Siinä missä digitaaliset mediat tuottavat tulosten mukaan lähinnä välittömiä vaikutuksia, nostaa total tv myyntiä vielä mainoskampanjan päättymisen jälkeen. Televisiomainonnalla on lisäksi laaja tavoittavuus.
Ekonometriseen mallinnukseen valikoitui mukaan yhteensä 59 brändiä vuosilta 2016-2020. Kyseessä on Suomen mittakaavassa laajin tutkimus markkinointi-investointien vaikutuksista eri mediaryhmissä.
Tutustu tutkimukseen tarkemmin täällä: