You can only walk the walk, if you talk the talk! Näin otat TV-sanaston haltuun - juuri ilmestynyt opas selventää kansainvälistä media-alan sanastoa.
Kiihtyvässä media-alan murroksessa alan terminologia voi olla hämmentävää ja lyhenteitäkin on paljon. Mikäli olet mainostaja, mediatoimistossa työskentelevä tai median ammattilainen, on hyvä päivittää media-alan sanastoasi.Screenforcen kansainvälisessä verkostossa toimiva Global TV Group on julkaissut vastikään The Global TV Glossary -oppaan, jossa käydään lyhyesti läpi kansainvälistä tv- ja media-alan sanastoa. Global TV Groupin tehtävänä on pitää mainostajat, toimittajat, tekniikkagurut, toimistot sekä muut alan toimijat ajan tasalla television kehityksestä.
Toivomme, että tämä uusi julkaisu opastaa sinua matkallasi TV:n universumiin tehden TV-alan toiminnasta entistä selkeämpää.
Lukuiloa!
PS: Screenforcen verkkosivuilta löytyy myös oma suomenkielinen mainontasanasto -osio.
Otamme mieluusti vastaan palautetta, mikäli osiosta puuttuu mielestänne tärkeää jargonia tai selvennöksiä.
Screenforce
Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.