Screenforce Showroom Pro on pian jälleen täällä! Tällä kertaa ohjelman keskiössä on huomiomittaus (attention). Webinaarin kiinnostavin ja nimekkäin asiantuntija Dr. Karen Nelson-Field on yksi maailman tunnetuimmista huomiomittauksen tutkijoista , jonka työ on mullistanut ajatuksemme siitä, miten eri mediat ja mainosympäristöt vaikuttavat yleisön huomion kiinnittymiseen ja säilymiseen. 

Dr. Nelson-Fieldin puheenvuoro "The Now & Next in Attention Metrics—What It Means for TV" käsittelee huomiomittauksen nykytilaa ja tulevaisuuden suuntia. Hän esittelee uusimpia tutkimustuloksia siitä, miten huomio todella toimii eri mediaympäristöissä ja mitä tämä tarkoittaa tv-mainonnan tehokkuudelle. Nelson-Fieldin esitys tarjoaa syventävän katsauksen huomiomittauksen kehitykseen ja sen vaikutuksiin mainostajille. 

Webinaarissa nähdään ensimmäistä kertaa Screenforce Finlandin tuore Attention-opas (huomiomittaus). Oppaan laatimiseen osallistunut Bas De Vos (Kitsune Consulting) avaa puheenvuorossaan keskeisiä havaintoja oppaan asiantuntijahaastatteluista. 

Päivän aloittaa Anna Lujanen, Screenforce Finlandin toiminnanjohtaja, joka käy läpi Suomen Total TV -markkinan kehitystä sekä uusimman tv-vuosiraportin tuloksia.  
Tuomo Sinkkonen (Sanoma) esittelee puheenvuorossaan huomiomittauksen roolia uutismediaympäristössä. Hän käy läpi, miten huomio käyttäytyy eri sisältötyyppien kohdalla ja mitä mainostajien tulisi ottaa huomioon suunnitellessaan kampanjoita uutismedioihin.  
Matilda Viteli (MTV) tarkastelee esityksessään luovan vaikuttavuustutkimuksen keskeisiä havaintoja ja valottaa, millaisia tekijöitä mainonnan vaikuttavuuden taustalla on ja miten huomiomittauksen tuloksia voidaan hyödyntää luovan suunnittelun kehittämisessä.  
Riina Aho avaa SpotOn-mittausta ja sen merkitystä mainostajille. Aho purkaa yhteismitallisuuden haasteita ja sitä, miten eri mittarit voidaan sovittaa yhteen mainonnan vaikuttavuutta arvioitaessa. 

Mediatoimistoille, mainostajille ja tv-alan ammattilaisille suunnattu koulutuswebinaari tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden päivittää tietonsa huomiomittauksen viimeisimmistä löydöksistä sekä tv-mainonnan vaikuttavuudesta. 

Aika: 8.4.2025 
Paikka: Zoom-webinaari 
Aikataulu: 9.00–11.30 

Ohjelma:
9.00–9.20 Televisiomarkkinan kehitys & trendit – Anna Lujanen, Screenforce 

9.20–9.40 Status of Attention -measurement guide for Screenforce –
Bas De Vos, Kitsune Consulting 

9.40–10.05
The Now & Next in Attention Metrics—What It Means for TVDr. Karen Nelson-Field + Q&A with Anna Lujanen 

10.05–10.25 Huomiomittaus uutismediaympäristössä –
Tuomo Sinkkonen, Sanoma 

10.25–10.50 Luovan vaikuttavuustutkimus –
Matilda Viteli, MTV 

10.50–11.15 Spot On -mittaus: mitä mainostajan kannattaa ymmärtää yhteismitallisuudesta? –
Riina Aho 

 

Päivitä nyt tietosi tv-mainonnan vaikuttavuudesta ja ilmoittaudu mukaan tästä linkistä! 

 

 

4000x2250px_WhiteLogo

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!