Syksyllä 2024 K-Citymarket ja Sanoma toteuttivat ennennäkemättömän tv-mainoskampanjan, jossa K-Citymarket otti syys-lokakuussa haltuunsa kokonaisia mainoskatkoja. Kampanja oli osa Sanoma TV:n ilmiöohjelmien, kuten Selviytyjät Suomi, Haluatko miljonääriksi ja Vain elämää, mainoskatkoja, ja sen tavoitteena oli vahvistaa K-Citymarketin brändiä sekä tuoda esiin Cittarin monipuolinen tuotevalikoima.
Innovatiivinen idea herätti kiinnostusta
Kampanjan takana oli ajatus, jossa K-Citymarketin tuttu mainoskasvo Ari esitteli jokaisessa mainoksessa tuotteita, jotka ovat saatavilla Cittarista. ”Kun idea esiteltiin, tiesimme heti, että tätä kannattaa kokeilla. Halusimme luoda jotain uutta ja erottuvaa, ja tämä konsepti tarjosi juuri sen,” kertoo K-Citymarketin markkinointipäällikkö Hanne Ylönen.
Kampanjaan osallistui kahdeksan tv-mainonnan yhteistyökumppania, ja sen digitaalinen kokonaisuus sisälsi jopa 15 kumppania. Sanoma toimi kampanjan päämediakumppanina ja mahdollisti monikanavaisen näkyvyyden, joka ulottui myös printtiin ja radioon. Kampanja sisälsi lisäksi some- ja ulkomainontaa.
Kampanjaan liittyi paljon teknisiä yksityiskohtia ja tiukka aikataulu. Lopputuloksena tuotettiin yli 200 erilaista mainosformaattia.
Huipputulokset korostavat tv-mainonnan tehoa
Sanoman kampanjatutkimus osoitti, että K-Citymarketin uusi mainosformaatti toimi erinomaisesti:
- 78 % vastaajista huomasi kampanjaan kuulunutta mainontaa.
- 86 % 25–34-vuotiaista oli huomannut kampanjan.
- 77 % vastaajista koki kampanjan viestin selkeäksi.
- 71 % aikoi vierailla K-Citymarketissa kampanjan nähtyään.
- 65 % kertoi ostavansa kampanjassa mainostettuja tuotteita.
Mainoskampanjan keskeiset viestit, kuten ”Cittari hoitaa” ja ”Cittarista löytyy hyvä valikoima tuotteita”, erosivat edukseen kilpailijoiden mainonnasta. Monipuolinen tuotevalikoima sai myös runsaasti positiivista palautetta. Kampanja koettiin viihdyttäväksi, innovatiiviseksi ja eri mediakanavissa saumattomasti toimivaksi kokonaisuudeksi. Erityisesti alle 40-vuotiaat suhtautuivat kampanjaan myönteisesti.
Keväällä tulossa jatkoa
Kampanjan saavuttamat tulokset olivat niin vaikuttavia, että toteutus toistetaan keväällä 2025. ”Tulokset ylittivät kaikki odotuksemme. Olemme todella tyytyväisiä siihen, miten brändimme viesti meni läpi ja puhutteli kohderyhmiämme,” Ylönen summaa.
Sanoman ja K-Citymarketin yhteinen kampanja osoitti, että tv-mainonta voi olla sekä tehokasta että innovatiivista. Onnistunut konsepti, saumaton yhteistyö ja monikanavainen näkyvyys loivat pohjan kampanjan menestykselle.
Tutustu kampanjaan tarkemmin tästä