Professori Karen Nelson-Field on monelle jo tuttu nimi. Australialainen Nelson-Field on mediainnovaatioiden professori Adelaiden yliopistossa. Hän toimii myös perustajana ja toimitusjohtajana Amplified Intelligence -keskuksessa, joka tutkii huomiotaloutta ja mainosten vaikuttavuutta digitaalisessa ympäristössä, suurten kansainvälisten mainostajien ja järjestöjen puolesta. Karenin työstä ovat kirjoittaneet muun muassa New York Times ja Bloomberg.
Karen jakoi meille marraskuun webinaarissa tuloksia uusimmasta tutkimuksestaan. Järjestäjinä olivat egta, The Global TV Group ja Screenforce Finland. Global TV Group kutsui verkostojaan mukaan, kuulemaan Karenin ajatuksia huomiotaloudesta. Tänä päivänä huomio, ei tieto, on rajoittava, mutta samalla potentiaalisesti tärkein tekijä mainonnan vaikuttavuudessa.
Tutkimus on nimeltään Not all reach is equal (Kaikki huomio ei ole yhdenvertaista). Webinaarissa Karen esitteli tiivistelmän uusista löydöksistä videomainonnan kentällä. Tutkimuksessa on mukana useampia markkinoita: UK, USA, Australia sekä uusimpana Screenforce DACH (Saksa, Itävalta ja Sveitsi). Istuntoon osallistui monipuolinen ja kansainvälinen yleisö toimijoita ympäri maailmaa.
Screenforce on kääntänyt tutkimuksen ydin löydökset, mikäli kiinnostuit, lue lisää täältä.