Kantar Insights tutki tuhansia mainoksia ja niiden tuloksia mainonnan tehokkuuden mittareilla. Tutkimuksen esitteli Kantar Insightsin Suomen Managing Director Päivi Kauppinen Voitto-gaalassa 5.4.2022.
Kauppinen nosti tutkimuksessa esille kolme teemaa, jotka toimivat tehokkaasti mainonnan sisällöissä. Etenkin vastuullisuuden teemaa pidetään tärkeänä nykypäivän mainonnassa.
1. Huumori
33 prosenttia mainoksista sisältää huumoria – sillä tavoitetaan yli 60 prosenttia vastaajista. 37 prosenttia katsojista ohittaa mainoksia epätodennäköisemmin, jos ne sisältävät huumoria. Huumorin avulla mainostaja myös tekee mainoksestaan helpommin lähestyttävän, osallistavan sekä herättää tunteita.
2. Julkisuuden henkilöt
16 prosenttia mainoksista hyödyntää julkisuuden henkilöitä. Julkisuuden henkilöt lisäävät mainoksen kiinnostavuutta ja tunnistettavuutta sekä tuovat painoarvoa mainoksen sanomalle. Mainoksia on myös helpompi kohdentaa halutulle kohdeyleisölle.
3. Vastuullisuus
Jopa 63 prosenttia vastaajista odottaa, että brändit ratkaisevat vastuullisuuskysymyksiä, mutta silti vain kuusi prosenttia tutkituista mainoksista viestii vastuullisuudesta. Vastuullisuus tarjoaa mahdollisuuden tuoda mainoksessa esille brändin arvoja sekä kokea suuria tunteita yhdessä yleisön kanssa.
Lataa presentaatio ja lue lisää tutkimuksen löydöksistä!