Iso osa suomalaisista viihtyy edelleen television ääressä, sillä televisiota katsellen vietetään keskimäärin noin 2 tuntia ja 43 minuuttia päivässä (Finnpanel, TV-mittaritutkimus 2021). Yhä useampi katsoo kuitenkin tv-ohjelmia myös netistä. Yli puolet 25–54-vuotiaiden tv-katselusta tapahtuu jo tabletin, älypuhelimen tai tietokoneen välityksellä. Nuorempien eli 15–24-vuotiaiden keskuudessa luku on vielä huomattavasti suurempi: katselusta jopa yli 70 prosenttia tapahtuu älylaitteilla.
Mitä muuta televisiolle kuuluu juuri nyt? Kurkkaa nämä ja monet muut avainluvut Kaupallinen televisio Suomessa -julkaisusta, joka julkaistaan myös englanniksi.
Lataa englannin kielinen raportti täältä ja suomenkielinen raportti täältä!
Screenforce
Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.