Egta ja the Global TV Group ovat yhdessä julkaisseet tv-alaa koskevan peruskirjan, joka antaa kansainväliset tavoitteet televisioalan tulevaisuudelle.
Egta, kansainvälinen monikanavaisten kaupallisen tv:n ja audion etujärjestö, on julkaissut toimialaa koskevan peruskirjan, joka on merkittävää virstanpylväs järjestön 50-vuotisessa historiassa. Yli 180 media-alan yritystä yli 40 markkina-alueella hyväksyi yksimielisesti tämän asiakirjan, joka avaa alan tulevaisuutta peilaavia ajatuksia. Yhteinen linjaus tukee monikanavaisten tv-ja audioyhtiöiden jatkuvaa menestystä nopeasti kehittyvällä media-alalla.
Yhteinen visio monikanavaisen tv:n ja audion puolesta
Egta Industry Charter edustaa yhtenäistä visiota ja yhteistä sitoutumista monikanavaisten tv- ja audioyhtiöiden puolesta ympäri maailmaa. Aikana, jolloin media muokkautuu ja pirstaloituu nopeasti, ovat egtan jäsenet ovat omistautuneet johtamaan alaa eteenpäin luottavaisin mielin ja määrätietoisesti. Peruskirja keskittyy viiteen painopistealueeseen, jotka ovat avainasemassa monikanavaisten tv- ja audioyhtiöiden menestyksessä tulevaisuuden media- ja mainosmaisemassa:
Laatukokemusten luominen
Käyttämällä luovuutta, innovaatioita ja teknologiaa voidaan tarjota nautinnollisia monikanavaisia kokemuksia yleisölle, samalla kun toimitetaan räätälöityjä ratkaisuja, jotka vastaavat brändien liiketoimintatavoitteita.
Mittauksen parantaminen
Keskitytään ihmisten mittaamiseen, yhteismitallisesti ja kattaen kaikki päätelaitteet. Tavoitteena on ymmärtää mainonnan kokonaistavoittavuutta. Kehitetään tulosperusteisia KPI-mittareita tekemällä yhteistyötä video- ja audiomittausratkaisujen parissa sellaisten mediaomistajien kanssa, jotka ovat sitoutuneet luottamukseen ja läpinäkyvyyteen. Pyritään pitkällä aikavälillä median yhteismitallisuuteen.
Ostoprosessien optimointi
Autetaan asiakkaita maksimoimaan monikanavaisten tv:n ja audion investoinnit yhdenmukaistamalla tuotemääritelmiä ja standardeja, tarjoamalla strategista neuvontaa arvon luomiseksi, helpottamalla pääsyä inventaareihin ja edistämällä tietoturvallista datan käyttöä.
Vaikutuksen ja tehokkuuden todistaminen
Puolustetaan tuloskeskeisiä lähestymistapoja, ehdotetaan ratkaisuja, jotka vastaavat liiketoimintatavoitteita, kehitetään työkaluja datalähtöisiin oivalluksiin mediakampanjoiden tuloksista, edistetään yhteistyötä tehokkuustutkimuksissa ja korostetaan monikanavaisen tv:n ja audion arvoa.
ESG:n edistäminen ja siihen osallistuminen
Tuetaan organisaatioita ympäristö- ja yhteiskuntavastuutavoitteiden (ESG) integroinnissa liiketoimintaansa, tarjotaan ratkaisuja, jotka auttavat brändejä saavuttamaan ESG-tavoitteensa, kannustetaan ympäristön kannalta kestävään mainontaan ja edistetään osallisuutta ja saavutettavuutta alalla.
Virallinen lanseeraus: Avoin kutsu yhteistyöhön
Egta Industry Charter hyväksyttiin yksimielisesti tämän vuoden vuosikokouksessa ja julkistettiin viime viikolla egta:n 50-vuotisjuhlavuoden toimitusjohtajien huippukokouksessa Lontoossa. (Kuvat löytyvät täältä). Egta kutsuu kaikki alan kumppanit, jotka jakavat sen arvot ja tavoitteet, liittymään tähän muutokseen johtavaan matkaan. Yhdistämällä voimansa näiden keskeisten painopistealueiden ympärille, egta pyrkii edistämään yhteistyötä, joka tukee monikanavaisen tv- ja audion pitkäaikaista kasvua ja kestävyyttä.
“Egta:n 50-vuotisjuhla vaati symbolisia ja merkityksellisiä aloitteita. Egta:n uudelleen määrittely monikanavaisen tv- ja audion kansainväliseksi etujärjestöksi oli olennainen ensimmäinen askel. Viiden keskeisen painopistealueen määrittely ja hyväksyminen, joihin keskittää ponnistelut, yhdenmukaistaa määritelmät, standardit ja tavoitteet sekä kutsua alan laajuiseen yhteistyöhön selkeästi määritettyjen tavoitteiden ympärille, tuntui ilmeiseltä ja välttämättömältä. Alan organisaationa olemme ylpeitä tästä saavutuksesta ja toivomme, että voimme kaikki, kumppaneina, myötävaikuttaa sektorimme tulevaan menestykseen.” Katty Roberfroid, egta pääjohtaja
Alan johtajat tukevat peruskirjaa
Tässä peruskirjassa esitetyt visiot ja tavoitteet kehitettiin työryhmissä, johon osallistui arvokasta asiantuntemustaan jakaneet mediatoimialan johtajat ja kokeneimmat toimijat. Peruskirja on saanut tukensa kaikilta egtan jäsenyrityksiltä, sekä Global TV Groupilta että World Radio Alliancelta. Myös muiden alojen asiantuntijat ja ajatusjohtajat ovat ilmaisseet tukensa ja kiinnostuksensa egtan toimialaperuskirjaa kohtaan.
”Televisio on jo pitkään ollut alamme paras ja luotettavin tiedotusväline, tätä perinnettä pitää jatkaa ja suorastaan vaalia. Kasvavassa videokentässä televisio tarjoaa vertaansa vailla olevia etuja kaikenlaisille ja kokoisille mainostajille. Markkinat ylittävällä yhteistyöllä voimme vastata haasteisiin ja viitoittaa tietä innovaatioille ja kasvulle. ” Anna Lujanen, Screenforce Finlandin toiminnanjohtaja ja Global TV Groupin varapresidentti,
Egta lyhyesti
Egta on monikanavaisten kaupallisten tv- ja audioyritysten etujärjestö, joka edustaa yli 180 jäsentä yli eri 40 markkinalla. Egtaan kuuluvat monikanavaiset tv- ja audioyritykset, jotka sijaitsevat perinteisen tv- ja radion sekä digitaalisten video- ja äänialustojen risteyksessä. Monikanavaiset tv- ja audioyritykset yhdistävät lineaariset ja tilausvideopalvelut kaikilla näytöillä ja alustoilla. Egtan tehtävänä on mahdollistaa jäsentensä menestyminen ja kasvu, kun he yhdistävät yleisönsä ja palvelunsa brändeihin, edistäen terveellistä ja kestävää mediatoimialaa. Egta on jäsentensä ja laajemman toimialan tietoja jakava ja innovointiin kannustava keskus. Ainutlaatuisen asiantuntijaverkostonsa kautta egta edistää yhteistyötä ja osallistuu päätöksentekoon, ajaa toimialaa eteenpäin vertailun, standardien yhtenäistämisen ja yhteistyön avulla.
50 vuotta Egtaa
Tänä vuonna Egta juhlii 50-vuotisjuhlavuottaan - puoli vuosisataa kestävää kehitystä, yhteistyötä ja edistystä sekä mahdollisuutta pohtia ja sopeutua tuleviin vuosiin. Vuonna 1974 perustettu Egta on kokenut merkittävää kasvua ja muutosta. Tänään Egtaan kuuluu yli 180 monikanavaista tv- ja audioyritystä Euroopassa ja sen ulkopuolella, ja viimeisen vuoden aikana verkostoon on liittynyt 12 uutta jäsentä. Merkkipaalun kunniaksi Egta esitteli äskettäin uudistetun visuaalisen identiteetin, joka heijastaa jäsenyyden monimuotoisen jäsenyyden dynaamista mediamaailmaa. Uudistusmatkaan sisältyi uusi logo, iskulause, määritelmä, missio ja visuaalinen identiteetti sekä uuden verkkosivuston julkaisu tuoreella ilmeellä ja tunnelmalla.