Global TV Groupin tuore julkaisu kertoo miten televisio on ajankohtainen ja sopeutuu siihen, miten ihmiset katsovat sisältöjä.
Tv-sisältöjen kulutustavoissa on tapahtunut viime vuosina suuria muutoksia. Egtan ja Global TV Groupin uudessa Tomorrow’s TV Created Today -oppaassa perehdytään televisiomainonnan hyötyihin ja siihen, miksi se on yhä mainonnan luotetuin ja tehokkain muoto.
Mitkä tekijät puhuvat tv-mainonnan puolesta? Kokosimme keskeiset teesit yhteen blogiin.
Televisiota voi tänä päivänä katsoa milloin tahansa, missä tahansa ja melkeinpä millä laitteella tahansa. Katselukokemuksen voi aina muokata oman arjen ja mieltymysten mukaan. Television vahvuutena on sen kyky tarjota katsojille mitä he haluavat, milloin he haluavat ja siinä muodossa, mikä heitä eniten miellyttää.
2. Televisio on datalähtöinen ja personoitu mediaDigitaalisten kohdennusominaisuuksien ansiosta televisio yhdistää parhaat puolet sekä tv-että digimainonnasta. Mainoskampanjoihin on näin ollen tarjolla yksilökohtaisia kohdennusratkaisuja. Suuri tai pieni budjetti – tv-mainontaa voi hyödyntää jokainen brändi.
3. Tv-mainonta toimii paremmin kuin mikään muu mediaTelevisio toimii kaikentyyppisille brändeille ja hyödyntää koko markkinointisuppiloa tarjoamalla jatkuvia, mitattavia tuloksia. Mikä parasta – tv-mainonnan vaikutukset ulottuvat lisäksi muihin kanaviin, ja ne myös kestävät muita mainonnan muotoja pidempään.
4. Myös kasvuyritykset ja uudet brändit hyötyvät tv-mainonnastaTelevisio on tehokas kanava maineenrakennukseen. Näkyvimmin sitä ovat perinteisesti hyödyntäneet suuret brändit. Yhä enemmän mainoskentällä näkyy kuitenkin myös uusia tulokkaita, jotka ovat päättäneet panostaa televisioon ja huomanneet sen hyvät tulokset. Olipa kyseessä pieni startup tai kansainvälisesti tunnettu brändi, tv sopii kaikille.
5. Televisio on luotetuin mediaTelevisioon luotetaan huomattavan paljon enemmän kuin esimerkiksi sosiaaliseen mediaan. Televisio edistää positiivista muutosta – sillä on myönteinen vaikutus kulttuuriin, viihteeseen, monimuotoisuuteen ja koulutukseen. Televisiolla on myös tärkeä rooli faktojen, mielipiteiden, näkemysten ja uutisten erottamisessa toisistaan maailmassa, jossa vastakkainasettelut ovat yhä kärjistyneempiä. Lisäksi television tarjoama vuorovaikutus hyödyttää niin katsojia kuin brändejä.
TV -alan johtajat kiteyttävät ajatuksiaan televisiosta täällä. Alla muutama nosto pohjoismaisilta edustajilta.
Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, olemme ylpeä Global TV Groupin jäsen.