Urheilukauppaketju Stadium teetti Accleration Nordicilla myynninmallinnuksen, jossa tarkasteltiin vuosien 2019–2022 myyntidataa. Tutkimuksen tuloksista voidaan huomata, että mediamarkkinointi Suomessa on tehokasta ja että markkinoinnissa tv on medioista toimivin. Tv-mainonnan indeksi oli tutkimuksessa 100, kun taas toiseksi tehokkaimman median indeksi oli 61.
Tutkimuksen mukaan media tuotti kaikesta Stadiumin myynnistä tarkastelujakson aikana 15 prosenttia. Kaikista median tuottamista myynneistä yhteensä 30 prosenttia oli tv-mainonnan tulosta. Tuloksista voidaan myös havaita, että mediamarkkinointi toimii parhaiten, kun investoinnit hajautetaan useamman tv-talon kesken.
Stadiumin mediamarkkinoinnin tv-kanavamixissä oli mukana Warner Bros. Discovery, mikä nosti ROI:n tutkimuksen mukaan 9,2 prosenttia korkeammaksi.
Tutustu tutkimukseen tarkemmin Warner Bros. Discoveryn sivuilla.