Screenforce Finland on nyt The Attention Councilin jäsen ja pystyy entistä paremmin tuomaan tärkeätä informaatiota ja tutkimuksia huomiomittauksesta.
The Attention Council on voittoa tavoittelematon koalitio, jonka tavoitteena on edistää huomiomittareiden käyttöä. The Attention Council järjestää tapahtumia, julkaisee white papereita ja tekee aiheesta tutkimuksia maailmanlaajuisesti.
Miksi huomiomittarit ovat tärkeitä?
Kuluttajat valikoivat entistä tarkemmin, mihin huomionsa suuntaavat, jolloin brändien on yhä haastavampaa päästä toivottuihin tuloksiin.
Yhä useampi yritys tunnistaa huomioarvon merkityksen yhtenä menestyksen mittarina. Mitä paremmin brändit siinä onnistuvat, sitä todennäköisemmin ne myös saavuttavat liiketoiminnalliset tavoitteensa.
Thinkbox selvitti huomiomittareiden teoreettisia lähtökohtia sekä niiden soveltamista mainonnassa yhdessä huomiomittauksen asiantuntijoiden kanssa. Selvityksen perusteella syntyi palkitun kognitiotieteilijän, tohtori Ali Gooden, laaja raportti, joka auttaa mainostajia ymmärtämään, mihin heidän kannattaa keskittyä mainonnan vaikutuksen tehostamiseksi. Screenforce Finland on kääntänyt materiaalin avuksenne.
Lataa raportti (huomiota huomiomittareille)
Sanastoa:
Huomiotutkimus (attention study): Tutkimus, jolla pyritään selvittämään mediamainonnalla saavutettua huomiota. Tavoitteena on todentaa, kuinka kauan käyttäjä on altistunut eli viettänyt aikaa mainoksen parissa.
Huomiosekunnit (attentive seconds): Yksi huomiotutkimuksen keskeinen mittari, joka kertoo, kuinka monen sekunnin ajan katsoja on huomannut mainosta.
Huomiotalous (attention economy): Ympäristö, jossa kilpaillaan erilaisilla sisällöillä ja palveluilla ihmisten huomiosta. Huomiotaloudessa ihmisten huomio pyritään muuttamaan rahaksi esimerkiksi mainosten avulla.