Tällä kertaa tarjolla on poikkeuksellisen tuhti lukupaketti televisiomarkkinoinnin ja mainonnan maailmasta, kun olemme koonneet uutiset maailmalta kahden kuukauden ajalta! Luvassa on jälleen annos tuoreimpia kansainvälisiä tutkimuksia sekä tv-alan tärkeimpiä ja puhuttavimpia trendejä. Tässä paketissa on asiaa ainakin tulevan vuoden ennusteista, premium-katselukokemuksista, tv-mainonnan ylivoimaisesta tavoittavuudesta.

  • Mietitkö, millaisia ovat Total TV -katselumallit eri maissa ja miten ne vertautuvat muihin markkinoihin? Uusi data, jonka egta ja The Global TV Group ovat keränneet 16 maasta, paljastaa kiehtovia – ja ehkä yllättäviäkin – näkemyksiä videon kulutuksesta. Raportti tuo esiin television jatkuvan suosion, läsnäolon ja vaikutusvallan ympäri maailmaa.

  • Odotettu vuosittainen GroupM:n tuottama This Year Next Year -raportti on luettavissa! Tv:n ja ammattimaisen videomainonnan kulutuksen ennustetaan kasvavan jopa 186 miljardiin dollariin vuoteen 2029 mennessä. Tutustu, mihin tämä raha sijoitetaan ja miten voit mukautua vauhdittamaan kasvua yrityksessäsi. egta:n jäsenille on lisäksi tarjolla eksklusiivinen webinaari Kate S:n (Kate Scott Dawkins) kanssa, jossa aiheena tämä raportti – katso se täältä.

  • Teknologian ja algoritmien vaikutus mediaan on kaikkien nähtävissä. dentsu on julkaissut ennusteensa vuodelle 2025, joka valottaa tämän muutoksen suuntaa. Lataa vuoden 2025 ennusteet ja valmistaudu hyödyntämään maksimaalisesti algoritmisen ajan tarjoamat mahdollisuudet.

  • Kantarin loppuvuoden raportti on yksi kauden odotetuimmista tutkimuksista. Tämä raportti tarjoaa kattavan yleiskuvan tulevan vuoden trendeistä. Vuoden 2025 teemoihin kuuluvat muun muassa yleisön sitoutuminen, teknologiset innovaatiot, sääntelymuutokset ja alan tulevaisuuden turvaaminen nopeasti muuttuvassa ympäristössä.

  • Kohdennettavan televisiomainonnan mullistava potentiaali nousee esiin VAB:n uusimmassa oppaassa. Tutustu tästä oppaaseen, ja saat selville, millä tavoin tarkasti kohdennetut, kotitalouskohtaiset mainokset voivat parantaa mainonnan osuvuutta, lisätä ROI:ta ja uudistaa mainontastrategiaasi.
  • Mitkä viisi kognitiivista ja käyttäytymiseen liittyvää vinoumaa tekevät tv-mainonnasta niin tehokasta? Thinkboxin uusi julkaisu pureutuu siihen, miten esimerkiksi julkinen uskottavuus, koettu laatu ja katsojien positiiviset tunnetilat tekevät tv-mainoksista poikkeuksellisen vaikuttavia. Tästä pääset julkaisuun.
  • Thinktv Canada haastaa yleisen käsityksen siitä, että ihmiset luopuisivat laajamittaisesti kaapeli-tv-palveluista. Tuore Power of TV in an attention economy - tutkimus osoittaa, että tv:llä on vahva rooli, kun halutaan tavoittaa yleisöjä ja ohjata heitä ostopäätöksiin. Tv on tehokas ja vaikuttava media kaikissa mainonnan vaiheissa. Tv-mainonta tuottaa paitsi erinomaista tuottoa (ROI), mutta lisää myös digitaalisen mainonnan tehoa 19 %:lla. Tutustu tv-mainonnan menestysreseptiin täältä.

  • Televisio vastaan sosiaalinen media – kumpi vie voiton? VAB esittelee 12 keskeistä syytä, miksi tv ja suoratoisto päihittävät sosiaalisen median. Selkeät kaaviot havainnollistavat eroja esimerkiksi yleisön sitoutumisessa, kuluttajien toiminnassa ja tv:n tarjoamissa laadukkaissa mainosympäristöissä eri ikäryhmissä. Tutustu raporttiin ja tärkeimpiin havaintoihin täältä.

  • Gen Z kääntää selkänsä somelle. Toinen VAB:n tutkimus paljastaa, että Z-sukupolven kiinnostus sosiaalista mediaa kohtaan on hiipumassa. Nuoret kokevat alustoilla esiintyvän toksisuuden ja negatiivisuuden uuvuttavina. Sen sijaan he suuntaavat aikaa sosiaaliseen kanssakäymiseen ja käyttävät tv:tä ja suoratoistoa ensisijaisina tapoina luoda yhteisiä elämyksiä muiden kanssa. Tutustu tarkemmin siihen, miksi Z-sukupolvi kääntää selkänsä sosiaaliselle medialle ja mitä tämä merkitsee brändeille VAB:n tutkimuksessa. Tutkimus löytyy täältä.

  • FreeWheelin ja NBCU:n Prescribing Premium -raportti avaa, mikä tekee videokokemuksesta katsojalle laadukkaan. Tämä globaali tutkimus selvittää, miten premium-sisältö vaikuttaa katsojiin ja brändeihin. Tutkimus tarjoaa kiinnostavia näkemyksiä siitä, miten luodaan huippuluokan katselukokemuksia ja millaisia vaikutuksia niillä on katsojien sitoutumiseen ja mielikuviin brändeistä. Tutustu raporttiin!

  • Doug Shapiron artikkeli Tectonic Trends in Media käsittelee mediamaailman suuria muutoksia ja nostaa esiin keskeisiä teemoja, kuten sisällön pirstaloitumisen, tekoälyn roolin sisällöntuotannon mullistajana, sekä tv-teollisuuden muutokset, jotka vaikuttavat arvon jakautumiseen, kilpailuun ja niukkuuteen maailmassa, jossa sisältöä on loputtomasti. Löydät artikkelin ja videon täältä.

  • Thinkboxin uusi tutkimus Profit Ability 2 paljastaa suoran yhteyden mainoskanavan saaman huomion tason ja sen tuottaman lisävoiton välillä. Tutkimus on tehty yhteistyössä Ebiquityn, EssenceMediacomin, Gain Theoryn, Mindsharen ja Wavemaker UK:n kanssa, ja esittelee uuden tavan optimoida mainoskanavien yhdistelmä kolmen keskeisen mainonnan tehokkuuden osa-alueen kautta (laajuus, tehokkuus ja aika). Lataa koko raportti täältä.

 

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!