Tervetuloa Screenforcen uutiskirjeen pariin! Tutustu lokakuun poimintoihin ja löydä uusimmat toimialaan liittyvät oivallukset ja tuoreimmat tutkimukset, jotka kuvastavat monialustaisen median nykytrendejä! Tällä kertaa tutustumme muun muassa, millainen mainonta puree Z-sukupolveen ja millaisia huomioita ja haasteita tekoäly tuo mukanaan audiovisuaaliselle alalle.
- VIA:n "Video for the next generation" -raportti kartoittaa, millaisia odotuksia ja mediakäyttäytymistä voidaan odottaa Z-sukupolvelta. Tämä ”nuorisosukupolvi” arvostaa aitoutta, monimuotoisuutta ja yhteiskunnallisia aiheita – mutta miten ”zetat” tavoittaa parhaiten tavoittaa? Raportin mukaan brändien on kehitettävä digitaalisia strategioitaan ja luotava aitouteen perustuvia kampanjoita.
- Videoweekin CTV-mainontaopas 2025 Euroopalle tarjoaa päivitettyjä markkinakarttoja, tutkii yleisradioyhtiöiden siirtymistä ohjelmalliseen ostamiseen ja suoratoistokeskeisiin strategioihin sekä esittelee uusia mainonnan mahdollisuuksia, kuten kotinäytön ja natiivin CTV-mainonnan. Oppaasta löydät myös alan johtajien, kuten Disneyn ja Vodafonen, oivalluksia ja näkemyksiä mainostajille CTV-strategioiden optimointiin.
- Think TV:n mukaan kanadalaiset arvostavat suuresti uutisiaan, ja kyselyn perusteella 95 % on samaa mieltä siitä, että kanadalainen journalismi on tärkeää. Tv-uutiset vievät 20 % katseluajasta, tästä luvusta 94 % katsoo uutisia suorana. Mainostajille tv-uutiset tarjoavat luotettavan ja tehokkaan alustan, joka hyödyttää niin yrityksiä kuin koko maata. Lue lisää tästä.
- System1:n ja ITV:n läpimurtotutkimus tarjoaa datalähtöistä tietoa ja käytännön neuvoja tv-mainonnan optimointiin. Se käsittelee pitkän ja lyhyen aikavälin hyötyjä, haasteita, joita tv-mainontaa ensimmäistä kertaa kokeilevat brändit saattavat kohdata sekä vinkkejä niille digitaalisille brändeille, jotka haluavat siirtyä tv-mainontaan. Lataa raportti ja aloita liiketoimintasi kasvattaminen tehokkaiden tv-mainontastrategioiden avulla.
- Thinkboxin tuore esitys "TV drives business returns" todistaa, kuinka tv-mainonta takaa liiketoiminnalle konkreettisia tuloksia. Luvassa on faktaa mainonnan, ja erityisesti tv-mainonnan, merkityksestä liiketoimintatavoitteiden saavuttamisessa. Esityksessä käsitellään niin välittömiä kuin pitkän aikavälin vaikutuksia, jatkuvaa tuoton kasvua sekä mainonnan kokonaisvaikuttavuutta. Tutustu esitykseen tästä.
- The European Audiovisual Observatory on luonut raportin, joka tarkastelee tekoälyn yhä kasvavaa vaikutusta audiovisuaalisella sektorilla. Raportti käsittelee tekoälyn luomia haasteita, kuten työpaikkojen katoamista, tietosuojaa, tekijänoikeuskysymyksiä ja disinformaation leviämistä. Raportti korostaa Euroopan lainsäädännön, kuten tekoälylain ja GDPR:n, merkitystä tekoälyn sääntelyssä sekä pohtii alan tulevia oikeudellisia, eettisiä ja yhteiskunnallisia kysymyksiä. Hanki oma kappaleesi tästä.
Screenforce
Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.