Vihdoin syksy on täällä ja iltojen pimentyessä alkaa tv:n katselu maistua monen mielestä entistäkin paremmalle! Televisiomainonnan tuoreimmat tutkimukset ja uutiset kurkistavat tällä kertaa erityisesti yhteismitallisuuteen, uusimpiin tutkimuksiin sekä suoratoiston trendeihin ja raportteihin. Muista myös ilmoittautua Television Taika -tapahtumaan ja pääset näin heti ensimmäisten joukossa kuulemaan uutiset mainonnan yhteismitallisuuden kehityshankkeesta meillä Suomessa! Nappaa kuppi kahvia ja nauti infopaketistamme.

  • Brittimainostajien edunvalvontajärjestö ISBA on luonut uuden Origin-yhteismittausjärjestelmän, joka julkaistaan ilman tv-yhtiöiden sekä BARB:n tukea. Origin-projekti aiheutti välittömästi myrskyn markkinalla. ITV:n johtaja Kelly Williams varoittikin mainostajia osallistumasta uuteen järjestelmään ilman yhteistyötä tv-yleisöjen mittaamisen erikoistuneen BARB:n kanssa.
  • BARB on kehittämässä kovaa vauhtia omaa kampanjamittausjärjestelmää. Mukaan on jo liittynyt useita isoja medioita kuten Netflix ja Warner Bros. Discovery.
  • Digitaalisen videomainonnan uutisiin, analytiikkaan ja trendeihin keskittyvä Videoweek on julkaissut ensimmäisen vuosittaisen Video Advertising Guide 2024 -oppaansa. Tarjolla on kattava katsaus videomainonnan tilanteeseen Euroopassa. Raportista löydät lisäksi käytännön vinkkejä videomaiseman hallintaan, bränditurvallisuuteen ja AV-formaatteihin tehtäviin investointeihin.

  • Tiesitkö, että jopa 89 % kotitalouksien yhteiskatselusta tapahtuu olohuoneessa? Iso-Britannian toimialajärjestö Thinkboxin uusimmassa julkaisussa selvitetään yhteiskatselun vaikutuksia. Esitys selvittää, millä tavoin eri yleisöt osallistuvat yhteiskatseluun, mitkä tekijät vaikuttavat mainosten muistamiseen sekä miksi perinteinen televisio ja suorana katsominen ovat edelleen tärkeitä mainostajille? Tutustu yhteiskatselun voimaan täällä.

  • Thinktv Canadan tuorein julkaisu käsittelee suoratoistoa ja sen suosiota. Vaikka suoratoisto on yhä suositumpi tapa katsoa sisältöä, hallitsee Total TV edelleen niin tavoittavuudessa kuin ajassa mitattuna. Katsojat viettävät merkittävästi enemmän aikaa lineaarisen television ja suoratoistopalveluiden parissa verrattuna YouTubeen ja TikTokiin. Tästä voit lukea koko raportin.

  • Attention uutisia: CIMMin alaisuudessa (Coaltion for Innovation in Media Measurement) toimiva Attention Council on jatkossa The Attention Working Group (Attention-työryhmä), jonka ensimmäisenä tehtävänä on kehittää ja julkaista uusi tutkimus, jossa tarkastellaan tarkkaavuuden mittaamisen nykytilaa.

  • Suoratoisto on muuttanut dramaattisesti tapojamme kuluttaa sisältöä. Inscapen TV Market Trends Report Q2 2024 tutkii muuttuvia tv-katselutottumuksia, esimerkiksi, miten suoratoiston osuus katseluajasta vaihtelee eri lähteiden, genrejen ja julkaisijatyyppien mukaan. Löydät tarkemmat tutkimustiedot suoratoistokatselusta täältä.

  • Yhdysvaltalaisen mainonnan alan järjestön VAB:n tuore tutkimus todistaa, että hyvä laatu on Z-sukupolvelle tärkeää. Nuoremmat yleisöt muodostavat syvempiä yhteyksiä ja kokevat voimakkaampia tunteita premium-tv-sisältöä kohtaan verrattuna sosiaalisen median sisältöön. Täältä löydät lisää asioita, jotka ovat Z-sukupolven keskuudessa suosittuja. Tsekkaa myös VAB:n Addressable TV Guide -opas kohdennetun mainonnan strategioista ja mahdollisuuksista sekä Top 6 Connected TV Trends for 2024 -raportti, jossa avataan muun muassa mainosrahoitteista suoratoistoa.
Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!