Luvassa jälleen Screenforcen kuukausittainen ajankohtaispaketti mainonnan ja markkinoinnin vauhdikkaasta maailmasta. Näin alkusyksystä otsikoita on syntynyt ainakin mainosalan ilmastovaikutusten pienentämisestä sekä CTV:n huippusuosiosta trendimittauksissa. Mainosrahoitteisia tilausvaihtoehtoja alkaa olla tarjolla jo useimmissa suoratoistopalveluissa. Uutiset Ruotsista kertovat, että mainosrahoitteisten tilausten kasvu on ollut viime aikoina hurjaa.

Olethan muuten jo varannut kalenteristasi aamupäivän 24.10.? Screenforce Day nimellä monille tutuksi tullut suosittu kaupallisen television tapahtuma saa ensi-iltansa uudella Television Taika -nimellä. Virtuaalitilaisuutena järjestettävä tapahtuma kerää tv-mainonnan ja media-alan kiinnostavimmat puhujat meiltä ja maailmalta. Kutsu tilaisuuteen lähetetään syyskuussa. Lue save date -uutinen aiheesta.

  • Mainosalan kestävyyttä edistävä Ad Net Zero -järjestö on luonut aloitteen mainosalan ilmastovaikutusten hillitsemiseksi. Järjestö haluaa ottaa päävastuun median hiilidioksidipäästöjen vähentämisen standardoinnista maailmanlaajuisesti. Ad Net Zero on julkaissut ensimmäiset versiot työkaluista, jotka auttavat keräämään yritysten päästötietoja toimitusketjun kaikilta osilta. Ad Net Zeron oma tiedote standardoinnista löytyy tästä. Myös Adweekin on kirjoittanut aiheesta artikkelin.

  • Mainosrahoitteiset suoratoistopalvelut (HVoD) jatkavat edelleen kasvuaan Ruotsissa. Tällä hetkellä länsinaapurissamme lähes 400 000 kotitaloutta on valinnut vähintään yhden osittain mainosrahoitteisen suoratoistopalvelun. Vaikka HVoD on suhteellisen uusi konsepti, on sen kasvu ollut tänä vuonna erittäin voimakasta. Mediavisionin mukaan HVoD-tilaukset ovat kasvaneet vuoden 2024 alusta lähtien 40 prosenttia. Lue aiheesta lisää tästä

  • CTV jyrää! Markkinoinnin tuoreimpien trendien mittausten perusteella on selvinnyt, että Connected TV (CTV) noussut jo ohi tekoälyn! Mediaoceanin puolivuosittaisen raportti keräsi vastauksia yli 1200 markkinointialan ammattilaiselta. Saadut tulokset heijastavat keskeisiä kuluttaja- ja teknologiatrendejä, jotka muokkaavat mainonnan kenttää loppuvuoden aikana. CTV on nyt suurin kuluttajatrendi, ja sen suosio kasvaa, kun yhä useammat kotitaloudet siirtyvät edullisempiin, mainosrahoitteisiin suoratoistopalveluihin. Lisää aiheesta voit lukea tästä.

  • Vaikka tekoälystä puhutaan ja kirjoitetaan paljon, on keskustelu aiheesta usein geneeristä ja se liikkuu yleisellä tasolla. Research the Median tutkimusjohtaja Richard Marks haastattelee podcastissaan Ampere Analysisin Guy Bissonia tekoälyn käytöstä tv- ja elokuvatuotannoissa sekä sen vaikutuksista mainontaan. He pohtivat tekoälyn sovelluksia ja keskustelevat sen käytöstä tuotantoprosessin eri vaiheissa. Lisäksi kaksikko pohtii tekoälyn tarjoamia mahdollisuuksia mainonnan kohdentamisessa ja luovassa toteutuksessa, kuten tuotesijoittelussa. Kuuntele podcast täältä.

 

Picture of Screenforce

Screenforce

Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.

Lue lisää aiheesta

ikoni-liity-postituslistalle

Haluatko ajankohtaiset uutiset sekä tiedon tapahtumista ja koulutuksista suoraan sähköpostiisi?

Liity postituslistalle!