Mainonta ei lomaile kesälläkään. Juhannusviikolla luovuutta juhlittiin perinteiseen tapaan Cannesissa Lions -festivaaleilla, jossa tarjolla himoittujen Leijona-palkintojen lisäksi paljon asiaa mainonnan ja markkinoinnin ajankohtaisista aiheista.
Suomalaistakin osaamista päästiin juhlistamaan Cannesissa, kun kolme leijonapalkintoa matkasi Suomeen. Lue lisää Cannes Lions -viikon tapahtumista, puheenaiheista ja palkituista MRKTNG-median sekä Markkinointiuutisten sivuilta.
Cannesissa riitti viikon aikana värikästä ja vahvaa puhetta monestakin ajankohtaisesta aiheesta ja asiasta. Tv-alan mainonta nousi osaltaan otsikoihin, kun AD Alliance toimitusjohtaja Ton Rozestraten otti kärkkäästi kantaa yhteismitallisuuteen ja sen turhauttavan hitaaseen kehittymiseen Iso-Britannian markkinoilla. Lue haastattelu tästä.
Markkinointiguru Mark Ritson tarjosi Cannesin keskusteluihin myös oman panoksensa. MarketingWeek:n Cannesissa tehdyssä haastattelussa Ritson haastoi mainostajia keskittymään muuhunkin kuin vain luovuuteen, joka on hänen mukaansa jo yliarvostettua, eikä riitä yksin vaikuttavan lopputuloksen saamiseksi. Lue lisää tästä Ritsonin ajatuksista.
Myös Cannesin ulkopuolella on tapahtunut ja tehty asioita. Thinkbox esitteli kiinnostavan casen, jossa avattiin televisiomainonnan merkitystä Toyota Motor Corporationille. Lopputuloksissa huomattiin, että tv:n sisällyttäminen monikanavaiseen mediasuunnitelmaan auttoi Toyotaa menestymään. Lue tästä lisää tv:n tärkeästä roolista siinä, että Toyota saavutti ja ylitti tärkeimmät tavoitteensa.