Screenforcen odotettu kuukausittainen ajankohtaiskooste avaa jälleen media- ja mainosmaailman tuoreimpia otsikoita, trendejä ja tutkimuksia maailmalta. Huomio (attention) ja huomiomittaus pyörii monien huulilla. Koosteesta löydät tuoreita ajatuksia ja tutkimuksia tässä kuumasta aiheesta.
- Jos olet yrityksessäsi mainosinvestointien päätöksistä vastaava henkilö, on tämä Total TV -raportti juuri se mitä tarvitset. Konsulttiyritys Altman Solon on tehnyt yhteistyössä egta:n kanssa kattavan tutkimuksen Total TV -mainonnan trendeistä, jossa perehdytään Total TV:n parhaisiin mahdollisuuksiin sekä amerikkalaisten ja eurooppalaisten jakelijoiden, mainostoimistojen ja markkinoijien tärkeimpiin investointiprioriteetteihin. Lue tutkimuksen kooste täältä tai lataa koko raportti täältä.
- Jos et vielä ole kuullut huomiomittauksesta (attention), olet elänyt kiven alla viimeisen vuoden ajan. Markkinoinnin ammattilaiset eivät ole koskaan olleet niin tietoisia siitä, miten vaikeaa on saada ihmisten huomiota sekä siitä, miten vaikeaa on lisätä luottamusta. Tämän vuoksi Red C Research ja Amplified Intelligence (karen Nelson-Field) toteutti ensimmäisen kerran Irlannissa tehdyn AV-alan huomiotutkimuksen. Lue lisää täältä.
- Vielä lisää asiaa huomiosta (attention). Kanadan thinktv:n uusimmassa raportissa The Power of TV in an Attention Economy korostetaan, miksi television tavoittavuus ja vahva yhteys katsojiin tekevät siitä vaikuttavimman ja tehokkaimman mainosvälineen. Thinktv:n Total TV & Streaming Viewership -raportit paljastavat, että Total TV hallitsee edelleen katsomiseen käytettyä aikaa. Tästä olemme yhtä mieltä – rakastamme tv:n katselua! Tutustu raportteihin täällä.
- Kilpailukykyisessä liiketoimintaympäristössä pienten ja keskisuurten yritysten voi olla erityisen haastavaa saada toivomaansa huomiota kohderyhmältään. RTL AdAlliancella on vastaus ongelmaan: Let's Get Digital - white paper, joka sisältää tutkimuksia ja tapaustutkimuksia, jotka paljastavat pk-yrityksille suunnatun ohjelmallisen televisiomainonnan hyödyntämättömät mahdollisuudet. Lataa paperi täältä.
- Osana Coalition for Innovative Media Measurement (CIMM) -julkaisusarjaa Brian Wieser, Madison ja Wall kurkistivat media-alan kristallipalloon ja arvioivat alan yrityskauppojen, mittausten ja talouden tulevaisuutta. Raportista löytyvät muutoksen ajurit, suunnitteluparadigmat, tulevaisuuden odotukset ja paljon muuta - tutustu koko raporttiin täällä.
- Haluatko ymmärtää paremmin kontekstuaalista mainontaa? REV TV haluaa kumota sitä koskevat väärinkäsitykset ja tarkastelee uudenlaisen kontekstuaalisen mainonnan ominaisuuksia sekä sen todistettua tehokkuutta ja vaikutusta brändin muistamiseen. Raportissa avataan myös tekoälyn roolia kontekstuaalisen kohdentamisessa ja miten se tulee muuttamaan sitä. Tästä pääset raporttiin.
- Tutustu Euroopan suoratoistoekosysteemiin FAST-palveluiden vinkkelistä (Free Ad-Supported Television). MIPTV:n julkaisemassa kiinnostavassa white paperissa korostetaan yhteistoiminnan, teknologisen kehityksen sekä lainsäädännöllisen tuen merkitystä Euroopan FAST-maisemassa menestymiselle. Lataa FAST in Europe Whitepaper täältä.
Screenforce
Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.