On jälleen aika ottaa katsaus TV-alan ajankohtaisiin tutkimuksiin ja tapahtumiin. Tässä tuoreimmat nostomme.
- Global TV Group järjestää The Playbook for Effective Advertising webinaarin System1:n Orlando Woodin kanssa. Webinaarissa Orlando jakaa esimerkkejä, neuvoja ja inspiraatiota auttaakseen brändejä kasvamaan maailmassa, jossa teknologiset disruptiot ovat arkipäivää. Torstaina 12. toukokuuta klo 16 järjestettävä webinaari on avoin kaikille mainonnan alalla työskenteleville. Ilmoittaudu webinaariin ja merkkaa päivä kalenteriisi!
- Future Today Instituten 15. teknologiatrendiraportti on julkaistu. Raportti koostuu 14 erikseen ladattavasta osasta, jotka sisältävät runsaan kattauksen ajankohtaisia sekä tulevaisuuden trendejä. Suosittelemme aloittamaan tästä erinomaisesta uutis- ja mediaraportista!
- Tsekkaa Thinkboxin TV in Focus: 2022 webinaarin tallenne, ja tutustu TV-mainonnan lyhyen sekä pitkän aikavälin trendeihin. Tallenteessa otetaan katsaus TV-mainonnan tulevaisuuteen – niin mahdollisuuksiin kuin haasteisiin.
- Samsung Ads on julkaissut Streaming Index -raportin, joka tarjoaa syvän katsauksen suoratoiston trendeihin hyödyntämällä U.S. Smart TV -jalanjäljen mittareita. Lue raportti täältä!
- ThinkTV on julkaissut Media Engine -nimisen, mainostajille suunnatun suunnitteluavun, joka hyödyntää myynti- ja kampanjatietoja 60 australialaiselta brändiltä 10 eri kategoriassa. Brändien vuosittaiset mainontakulut ovat yhteensä 450 miljoonaa dollaria ja liikevaihto 23 miljardia dollaria. Työkalu demokratisoi datan, jota markkinoijat tarvitsevat kampanjoiden suunnitteluun. Media Engine osoittaa, kuinka mediaa voidaan hyödyntää merkittävän tuoton saavuttamiseen. Tutustu lisää!
- Iso-Britannian Channel 4 on pyörittänyt palkittua Mirror on the Industry -projektiaan vuodesta 2019 lähtien. Mirror on the Industry on tutkimus, jonka tavoitteena on selvittää, kuinka monipuolista ja edustavaa TV-mainonta todella on. Sarjan Body Diversity -jaksossa pyritään ymmärtämään, miten ihmiset kokevat erilaisten kehojen edustuksen eri puolilla alaa, kuinka ihmiset tuntevat olonsa omassa kehossaan sekä tutkitaan median ja brändien vaikutusta ruokavaliokulttuuriin. Katso video projektista!
- Marraskuussa 2020 startannut European Connected TV Initiative (ECTVI) on juuri saanut päätökseen laajan, vuoden kestäneen tutkimuksen uuden ekosysteemin tarjoamista mahdollisuuksista. Raportti kattaa kaiken TV-yleisöjen mittauksen tulevaisuudesta aina ohjelmallisen median ostamisen kehittämiseen, uusin kohdistusmuotoihin, big datan arvoon, TV-kaupankäyntimallin tulevaisuuteen sekä paljon muuta. Lataa raportti täältä!
- Antenna on julkaisut The Year in Streaming 2021 -raportin, jonka teemana on kasvu. Raportin seitsemän trendin joukosta löytyy trendejä muun muassa uusien suoratoistopalveluiden noususta, jakelustrategioiden muuttamisesta sekä ilmaisten kokeilujen ja promootioiden kasvavasta suosiosta. Raportin löydät kokonaisuudessaan täältä!
- NPAW:n Video Streaming Industry 2021 -raportti tutkii videosuoratoiston alan tilaa maailmanlaajuisesti, sukeltaen syvälle vuoden 2021 dataan ja verraten sitä vuoden 2020 havaintoihin. Tulokset on jaettu sisältötyypin (VOD ja lineaarinen TV), alueiden ja laitteiden mukaan. Avainluvut paljastavat kulutuksen ja suoratoiston laadun yleisiä trendejä. Tutustu raporttiin täällä!
Lisää ajankohtaisia uutisia ja nostoja suomalaisesta kaupallisen television kentältä löydät Screenforce Finlandin Facebookista, Twitteristä ja Linkedinistä sekä tilaamalla uutiskirjeemme.
Screenforce
Olemme suomalaisen kaupallisen television puolestapuhuja, joka on perustettu vuonna 2016. Meidät perustivat MTV, Sanoma Media Finland, Warner Bros. Discovery ja Disney. Olemme television tekijöiden ja hyödyntäjien yhteisö. Tavoitteemme on jakaa tietoa television vaikuttavuudesta mainosmediana ja edistää koko alan hyvinvointia Suomessa. Teemme tiivistä yhteistyötä kansainvälisissä verkostoissa, esimerkiksi muiden maiden Screenforcejen, egta:n ja Global TV Groupin kanssa.