Kävimme läpi tv-maailman ajankohtaiset kuulumiset ja valitsimme kiinnostavimmat uutiset kansainväliseltä kentältä. Kurkkaa tästä alkusyksyn parhaat palat!
Britannian Thinkbox kertoo tv:n uudesta noususta: katsojaluvut ovat kasvaneet ja myös tv-mainonnalla pyyhkii hyvin. Lue tästä, mikä on kehityksen taustalla.
https://www.thinkbox.tv/news-and-opinion/opinion/tvs-having-a-moment/
Professori Karen Nelson-Field julkaisi puolestaan erinomaisen kolumnin huomiotaloudesta ja siihen liittyvistä mainonnan mittauksen haasteista. Mitä eroa onkaan huomiolla ja näkyvyydellä?
https://mediatel.co.uk/news/2021/08/05/attention-revolution-the-reinvention-of-invention
Omnicom Media Group aikoo tutkia yhdessä analytiikkayhtiö Amplified Intelligencen kanssa, kuinka paljon mainoksiin oikeasti kiinnitetään huomiota ja mikä vaikutus sillä on ostoskäyttäytymiseen. Testiin on osallistumassa 3000 – 5000 henkilöä. Tuloksia odotellessa!
https://www.omd.com/thoughts/omnicom-looks-to-measure-ads-based-on-consumer-attention/