TIEDOTE: Online-toimijat panostavat vahvasti televisioon

Kaupallisten televisioiden kattojärjestö egta on tehnyt tutkimusta online-toimijoiden mediastrategiamuutoksista viime vuosina. Tulokset maailmanlaajuisesti ovat hyvin samansuuntaisia: verkossa toimivat yritykset panostavat vahvasti televisiomainontaan oman myyntinsä edistäjinä.

Esimerkiksi Belgiassa 2016 televisiomainonta haukkasi 62% online-toimijoiden mediapanostuksista. USA:ssa Amazonin ja Expedian kaltaiset yritykset käyttivät televisiomainontaan vuonna 2017 yli 5,9 miljardia dollaria, mikä on 10% kasvu edelliseen vuoteen verrattuna. Ruotsissakin FurnitureBox viisinkertaisti televisiomainontaan käyttämänsä investoinnin vuosien 2015 ja 2017 välillä, viime vuoden panostusten ollessa 7 miljoonaa euroa.

Jos digitoimijat luottavat näin vahvasti television voimaan eivätkä panosta läheskään yhtä vahvasti digimediaan, voi globaalista trendistä ehkä vetää johtopäätöksiä Suomenkin markkinan toimivuuden tasolla.

Koko tiedotteen eri maiden investointiesimerkkeineen pääset lukemaan tästä.

 

Ajankohtaista